دبستان ۱۲ کلاسه علوی شهید لشکری با مشارکت بنیاد علوی و ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و با بار مالی کلِ ۲۵ میلیارد تومان طی مراسمی رسمی به بهرهبرداری رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی ،دبستان 12 کلاسه علوی شهید لشکری با حضور سیدحسن حسینی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهر مشهد مقدس، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دیگر مسئولان، دبستان ۱۲ کلاسه علوی شهید لشکری در خیابان مهرآباد ۱۴ افتتاح شد. معاون استاندار مشهد در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، «نهضت مدرسهسازی» را اقدامی ارزشمند برای توسعه عدالت در فضاهای آموزشی خواند و بر ارتقای سرانههای آموزشی طبق سیاستهای دولت تأکید کرد.
حسینی همچنین اعلام کرد که تعهد تأمین و تکمیل ۲۱۳ مدرسه تحت پویش #با_من تا مهر ۱۴۰۵ در شهرستان مشهد وجود دارد و از مجموع ۷۱۹ مدرسه در دست ساخت استان خراسان رضوی، نیمی از ظرفیت ساخت در شهر مشهد متمرکز خواهد شد. وی هماهنگی دستگاههای اجرایی و بنیاد را قابلتحسین توصیف کرد.
پروژه دبستان شهید لشکری با مشارکت بنیاد علوی و ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اجرا شده است. کل بار مالی احداث این مدرسه ۲۵ میلیارد تومان بوده که سهم بنیاد علوی از اجرای طرح معادل ۱۸ میلیارد تومان میباشد. بنا بر اعلام مجریان، با تکمیل و تحویل این مجموعه آموزشی، دانشآموزان منطقه از فضای آموزشی استاندارد، مقاوم و مجهز بهرهمند خواهند شد.
این مدرسه بخشی از برنامه فراگیر ارتقای زیرساختهای آموزشی در استان است که در چارچوب نهضت مدرسهسازی و با هدف کاهش پراکندگی فضاهای فرسوده و ارتقای کیفیت آموزشی دنبال میشود.