a3edad88-a8b2-4bd2-9bd8-ea5114ed0b3f

بنیاد مستضعفان آغازگر آینده‌ای روشن‌تر در نظام تعلیم و تربیت کشور

وزیر آموزش و پرورش، معتقداست: تعهد بنیاد علوی به بازسازی و ساخت 1151 کلاس درس ناایمن، همراه با اقدامات نهادها و خیرین، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر برای نظام تعلیم و تربیت کشور است.
به گزارش مدیریت روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی ؛ وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز عملیات اجرایی برچیدن مدارس ناایمن سنگی و آغاز عملیات اجرایی احداث این کلاس‌های درس استاندارد، با حضور حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، این حرکت عظیم را پاسخی به نیازهای اساسی آموزش و پرورش دانست و آن را آغاز تحولی بزرگ در این حوزه توصیف کرد.
کاظمی در این مراسم با حضور محمود عسکری آزاد مدیرعامل بنیاد علوی، جمعی از معاونان و مدیران این بنیاد با اشاره به سابقه حضور در جلسات مرتبط با این برنامه، تاکید کرد نگاه دقیق، علمی و برنامه‌ریزی شده بنیاد مستضعفان به مسائل کشور و اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت، شایسته تقدیر است. او افزود مسئله آموزش و پرورش یکی از بنیادی‌ترین چالش‌های کشور است که این نهضت به شکل جدی به آن پرداخته و با همکاری سازمان نوسازی مدارس و برنامه و بودجه، در مسیر حل آن گام برمی‌دارد.
وزیر آموزش و پرورش همزمان با روز شهادت امام جواد (ع) این آغاز بزرگ را به فال نیک گرفت و یاد و نام ائمه معصومین و شهیدان عرصه خدمت به کشور را گرامی داشت. او همچنین از حمایت ویژه رئیس جمهور و تاییدات مقام معظم رهبری در این پروژه تشکر کرد و تاکید کرد اعتقاد قلبی رئیس جمهور به مسئله آموزش و پرورش، درسی بزرگ برای همه است.
کاظمی آینده کشور را وابسته به همت، تلاش و برنامه‌ریزی دانست و افزود نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین کلید ساخت آینده کشور است و تمرکز بر دانش‌آموزان، نسل آینده‌ساز، نقطه راهبردی رهبر انقلاب و رئیس جمهور است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی، گفت عدالت بدون بهداشت و آموزش معنا ندارد و این حرکت بنیاد مستضعفان، گامی بزرگ در جهت توسعه عدالت پایدار است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز تاسف کرد که پس از ۴۶ سال خدمات نظام جمهوری اسلامی، هنوز مدارس ناایمن در برخی نقاط کشور وجود دارد که لکه سیاهی بر کار ماست و باید هر چه سریع‌تر رفع شود.
کاظمی کیفیت را محور اصلی تحول در تعلیم و تربیت دانست و از طراحی برنامه‌ای نوین برای آموزش معلمان و مدیران به صورت «اجتماعات یادگیری» با رویکرد «از هم‌آموزی» خبر داد و تاکید کرد وجود مدیران توانمند، کلید اصلی موفقیت مدارس و ارتقای کیفیت آموزش است.
وی همچنین اردوهای دانش‌آموزی را بخشی مهم از ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت برشمرد و گفت این اردوها فرصتی برای آموزش مهارت‌ها، ایجاد نشاط و پر کردن خلاءهای تربیتی دانش‌آموزان است، به ویژه در شرایطی که دانش‌آموزان به دلیل فضای جامعه و خانواده دچار انزواگرایی شده‌اند.
کاظمی به اهمیت تربیت مربیان توانمند در اردوها اشاره کرد و افزود سرمایه‌گذاری در مربیان کیفیت اردوها را تضمین می‌کند و در آستانه فصل تابستان، اردوها بهترین فرصت برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان، با اشاره به جنگ فرهنگی و شناختی دشمنان علیه نظام آموزشی کشور، تاکید کرد باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده حفظ و تقویت شود و نهضت مدرسه‌سازی و ارتقای کیفیت آموزش، نقطه شروعی برای تحقق این هدف است.