فرآیند اجرایی اردوها

1.تعاریف و اصطلاحات

اردو، رویداد

هرگونه فعایت گروهی که، ماهیت علمی،آموزشی،فرهنگی،تربیتی،ورزشی و تفریحی داشته و در یک بازه زمانی مشخص به منظور ارتقا و بهبود دانش،انگیزش و نگرش مخاطبان در مجتمع انجام می شود.

متقاضی

اشخاص حقیقی و حقوقی شامل نهاد ها، موسسات، سازمانها، مدارس،دانشگاهها و … که خواهان بهره مندی از خدمات و امکانات مجتمع می باشند.

اقامتگاه

محل اسکان موقت متقاضی برحسب نوع درخواست (کمپ چادری، خوابگاه گروهی و سوئیت)

2.اهداف و جامعه هدف

الف-رویداد های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

رویدادها و همایشهایی که از سوی بنیاد علوی و یا بنیاد مستضعفان برگزار شده و تمامی یا بخشی از هزینه ها بر عده برگزارکننده می باشد.

ب- سایر سازمان ها و نهاد ها  

اردوهایی که توسط سایر سازمانها و نهاد ها برگزار و هزینه آن بنا به نوع درخواست و برمبنای آئین نامه های ابلاغی از ایشان دریافت میگردد.

3.امکانات

ظرفیت اقامتگاه :

  • این مجتمع دارای ۹ واحد اقامتی ( کمپهای چادری، سویتهای مجزا و خوابگاه گروهی)  با ظرفیت کلی ۱2۰۰ نفر می باشد

امکانات ورزشی و تفریحی:

  • امکانات ورزشی و تفریحی:
  • سالن ورزشی چندمنظوره ( فوتسال ، والیبال، بسکتبال)
  • استخر سرپوشیده
  • زمین  پینت‌بال
  • سالن تیراندازی
  • جمن مصنوعی
  • زیپ لاین

فرهنگی و آموزشی و پذیرایی :

  • زیارتگاه شهدای گمنام
  • سالن های همایش و کنفرانس
  • رستوران و سالن غذاخوری
  • کلاس های آموزشی
  • نمازخانه

4.فرایند اجرایی

مرحله ۱: ثبت درخواست

-روش اول: ارسال درخواست مکتوب
متقاضیان (سازمان‌ها، نهادها یا گروه‌های رسمی) باید درخواست کتبی خود را از طریق مکاتبات اداری به مراجع زیر ارسال کنند:

  • ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
  • مدیرعامل بنیاد علوی
  • ریاست مجتمع
     
    درخواست باید شامل معرفی کامل گروه/سازمان، هدف برگزاری اردو، تعداد تقریبی نفرات و بازه زمانی مورد نظر باشد.

-روش دوم: ثبت درخواست اولیه از طریق وب‌سایت

  • تکمیل فرم آنلاین درخواست در سامانه رسمی مجتمع  www.bonyadalavi.ir
  • بارگذاری درخواست رسمی سازمان در سامانه

مرحله 2 :  بررسی درخواست و اعلام موافقت اولیه

پس از بررسی درخواست توسط کارشناسان مجتمع و تأیید اولیه (انطباق با ظرفیت‌ها و اهداف مجتمع)، قرارداد اولیه به متقاضی ابلاغ می‌شود.

تذکر: این موافقت به منزله رزرو قطعی نبوده و صرفاً مجوز انجام مراحل بعدی است. 

مرحله 3 : هماهنگی بازدید حضوری

متقاضی پس از دریافت موافقت اولیه، در صورت نیاز و با هماهنگی واحد پذیرش قادر به بازدید از امکانات مجتمع خواهد بود.

تبصره:نماینده تام‌الاختیار متقاضی با ارائه معرفی‌نامه کتبی، میتواند از مجتمع بازدید به عمل آورد.

مرحله  4  : عقد قرارداد و تنظیم صورتجلسه

پس از بازدید، قرارداد نهایی و صورت‌جلسه شامل موارد زیر تنظیم می‌شود:
تأیید نهایی تعداد نفرات- هزینه اردو
فهرست دقیق امکانات درخواستی (سالن‌ها، تجهیزات، سیستم‌های صوتی-تصویری، نیازهای اقامتی و برنامه غذایی و …)
برنامه زمان‌بندی دقیق
تعهدات طرفین.

مرحله 5 : پرداخت وجه و قطعی شدن رزرو

  • ۵۰٪ مبلغ قرارداد هنگام عقد قرارداد و ۵۰٪ باقی‌مانده حداکثر ۴۸ ساعت قبل از شروع اردو بایستی پرداخت گردد. عدم پرداخت به منزله فسخ خودکار قرارداد است.
  • تبصره:در صورت انصراف متقاضی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری اردو ۳۵٪ مبلغ قرارداد به عنوان جریمه کسر می‌شود.
  • در صورت عدم حضور متقاضی در زمان تعیین شده 90 درصد کل مبلغ بعنوان جریمه کسر خواهد گردید.

5.فرایند پذیرش و اسکان

تحویل اقامتگاهها

پس از ورود به مجتمع ، میهمانان گرامی مطابق با مفاد صورتجلسه از پیش تنظیم شده، به سمت محل استقرار خود (اتاق، چادر، یا خوابگاه) هدایت شده و پس از بررسی و تأیید، اقامتگاه مورد نظر را از مسئول مربوطه  تحویل خواهند گرفت.

  • دریافت مدارک معتبر از نماینده اردوگذار و تحویل مدارک به ایشان پس از اتمام اردو.

قوانین و دستورالعمل ها

  • متقاضی موظف به رعایت تمام بندهای قرارداد است.
  • ارائه لیست دقیق نفرات و مشخصات فردی (۷۲ ساعت قبل ازشروع اردو) طبق فرمت ارائه شده از سوی مجتمع، الزامی است.
  • تخلیه به‌موقع اقامتگاه طبق قرارداد.

تبصره: به ازای هر ساعت تاخیر در تخلیه اقامتگاهها ۲۰٪ هزینه اسکان جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

  • عدم هرگونه آتش افروزی و ممنوعیت هرگونه پخت و پز خارج از ضوابط مجتمع.
  • رعایت نظم، اخلاق اسلامی، پوشش (حجاب) و ممنوعیت استعمال دخانیات در سراسر مجتمع الزامی است.
  • مسئولیت مراقبت از گروه و رعایت نکات ایمنی/بهداشتی بر عهده نماینده متقاضی است.
  • حضور نماینده متقاضی با معرفی‌نامه کتبی و کارت ملی هنگام پذیرش الزامی است.
  • مسئولیت حوادث در طول اردو بر عهده متقاضی است.
  • متقاضی متعهد به جبران خسارت‌های وارده به مجتمع است.
  • هرگونه درخواست جدید برای ارائه خدمات،بایستی بصورت مکتوب ارائه گردد.
  • رعایت کلیه دستورالعمل‌های مرتبط با مجتمع (ایمنی، بهداشت و محیط زیست). 

6.خدمات غذایی و پذیرایی

نوع غذا (از برنامه مصوب) و محل سرو (سالن/محوطه) باید در صورت‌جلسه قید شود. پس از تأیید،امکان تغییر محل پذیرایی مقدور نمی باشد.

ساعات سرو غذا:

  • صبحانه: ۶:۳۰ تا ۷:۳۰
  • ناهار: ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰
  • شام: 19:30تا 20:30
  • میان‌وعده صبح: ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۳۰
  • میان‌وعده عصر: ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۰۰

فعالیت‌های تفریحی-آموزشی

زمان‌بندی استفاده از امکانات ورزشی با توافق طرفین تعیین و در صورت‌جلسه ثبت می‌شود. این زمان‌بندی پس از تأیید غیرقابل تغییر است.

وظایف مربیان/سرپرستان

  • حضور یک نماینده/مربی به ازای حداکثر هر 30 دانش آموز از سوی متقاضی.
  • حضور یک نماینده/مربی به ازای حداکثر هر50  مهمان بزرگسال از سوی متقاضی.
  • مسئولیت حفظ سلامت، امنیت و نظارت بر رفتار اعضای گروه بر عهده مربی/نماینده است. 
  • آگاه‌سازی اعضا از قوانین مجتمع قبل از ورود الزامی است. 
  • نظارت مستمر بر اجرای قوانین و گزارش تخلفات به مسئولان مجتمع ضروری است. 
  • همکاری کامل با پرسنل مجتمع و تبعیت از دستورالعمل‌ها الزامی است.

تعهدات مجتمع

  • تأمین محل اسکان گروه. 
  • اجرای مفاد قرارداد فی مابین و صورتجلسات تنظیمی
  • تأمین نیروی انسانی کافی و ماهر. 
  • تأمین آب، برق، گاز، سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع( به تناسب فصل اردو) 
  • حفظ آسایش و آرامش میهمانان. 
  • بیمه حوادث کلیه میهمانان. 

7.ترک مجتمع و تسویه حساب

  • خارج‌کردن کلیه وسایل شخصی از اقامتگاه  (مسئولیت وسایل باقی‌مانده با متقاضی است)
  •  بازرسی اتاق توسط نماینده مجتمع و ثبت خسارت‌های فراتر از استهلاک متعارف.
  • عودت مدارک شناسایی نماینده/متقاضی

تبصره: در صورت ایراد خسارات، متقاضی موظف به جبران خسارات وارده به اموال و فضاهای مجتمع می باشد.

8.تسویه حساب

  • مراجعه نماینده متقاضی به واحد پذیرش و دریافت فاکتور نهایی. 
  • بررسی فاکتور (شامل هزینه غذا، خدمات، جریمه‌ها و تعداد نفرات). 
  • رفع ایرادات احتمالی قبل از تأیید نهایی. 
  • دریافت فاکتور فیزیکی (شامل جزئیات هزینه‌ها و مبلغ نهایی). 
  • واریز مبلغ نهایی به حساب مجتمع. 
  • ارائه رسید پرداخت به واحد پذیرش. 

9.نظرسنجی

در راستای ارائه خدمات با کیفیت و رفع نواقص احتمالی متقاضی میتواند نسبت به شرکت در نظرسنجی ارسال شده از طریق لینک یا پرسش نامه کتبی اقدام نماید.